GLS - Levering hos Zaya under Coronavirus - Covid 19

GLS levering fra Zaya under Coronavirus – Covid-19

Midlertidig fuldmagt til levering på din adresse
Hvis du ikke ønsker at kvittere for dine pakker på vores scanner, har du nu mulighed for at udstede en midlertidig fuldmagt.
Fuldmagten skal printes og hænges synligt for vores chauffør. Du finder den her.

Hvis du ikke har mulighed for at printe, kan du afskrive teksten i hånden.

Underskrift på selve pakken
Du har også mulighed for at kvittere direkte på pakken. Det vil foregå på denne måde:

  • GLS-chaufføren stiller pakken og går 2 meter tilbage. 
  • Modtageren kvitterer på labelen på pakken – med sin egen kuglepen.
  • Modtageren går 2 meter væk fra pakken.
  • GLS-chaufføren går hen til pakken igen og tager et billede af underskriften på labelen.

Midlertidig dispensering af underskrift i GLS PakkeShops
GLS vil i denne nedlukningsperiode for Danmark ikke have krav om underskrift på scanneren i vores PakkeShops. 

Vi beder om modtagerens fulde navn, som bevis for levering. Dette er en midlertidig løsning, indtil vi oplever normal situation i Danmark igen. 

GLS håber dermed, at alle modtagere i vores PakkeShops vil overholde myndighedernes appel til hele Danmark og holde afstand på 2 meter – også i en evt. kø til udlevering af pakker.

Driftsstatus 25.03.20, opdateret kl. 11.00
Grundet stigning i antal pakker til private adresser og vores ekstra forholdsregler ifm. COVID-19, kan der forekomme forsinkelse på 1 til 2 dage i leveringen af private pakker i Danmark. 

Leveringssituationen er vanskeliggjort af uvished, om butikker holder åbent eller ej. GLS har vurderet, at butikker i overdækkede storcentre og arkader holder lukket og tager derfor ikke disse pakker med til levering.
I det omfang vi fortsat kan komme af med pakkerne, gør vi det. Hvis vi har vurderet forkert til nogle butikker, beklager vi og om muligt retter misforståelsen.

Pakker til PakkeShops, der ikke længere holder åbent, bliver i løbet af en dags tid omdirigeret til en anden PakkeShop i nærheden. Dette billede ændrer sig hele tiden og vi beder vores modtagere holde sig lokalt opdateret.

Vi opfordrer vores afsendere til ikke at sende til blokerede områder i udlandet.
Pakker, der ikke kan leveres, bliver returneret for afsenders regning.