Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov

CVR: 38 76 06 37
kundeservice@zaya.dk
(+45) 60 79 00 09

Etableringsår 2017

Handelsbetingelserne er senest opdateret: 23. september 2021

Betaling

Kreditkort

Vi modtager følgende betalingskort Visa - Visa Debet - Mastercard - Maestro og Mastercard Debit. Du kan enten bruge betalingskortet eller MobilePay til at foretage betalinger hos Zaya med betalingskort. Herudover kan du også betale med Anyday eller ViaBill, som er en kreditaftaler, hvor du gennemfører købet nu og betaler senere. Hos Anyday forfalder 25 % af købet ved med det samme ved afsendelsen af ordren og de resterende 75 % deles i 3 lige store rater. Hos ViaBill kan hele købet afdrages i op til 10 lige store månedlige rater.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Anyday

Ved køb med Anyday delbetaling vil 25% af købet blive trukket, når varerne afsendes.  Det resterende beløb vil blive fordelt ud over de efterfølgende 3 måneder, hvor Anyday automatisk trækker beløbet. Du kan altid se hvornår du skal betale, og hvad du skal betale på Anyday's portal. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et rykkergebyr jf. de gældende bestemmelser i Renteloven.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Anyday.

Anyday finansierer køb for op til 5.000 kr. 

Læs mere her: www.anyday.io og her kan du finde Anydays handelsbetingelser.

ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Er din aftale løbet ud over prøveperioden, så vil køb blive pålagt et gebyr på 29,- kroner pr. måned i afdragsperioden ved kredit på 2.000 kroner.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit.

Levering

Ved bestilling afsendes ordren normalt indenfor 24 timer. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid. Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. Alle varer sendes med GLS.

Alle varer leveres så længe lager haves. Zaya har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på websitet, hvis de er på lager. Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder Zaya sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager.

Leveringsmetoder

Hos Zaya.dk tilbyder vi følgende leveringsmetoder:

GLS Pakkeshop: Fri fragt ved køb over 399,- kr. Ellers 39,- kr.
Få din ordre leveret til en af de over 700 pakkeshops landet over med gode åbningstider.
Vælg den pakkeshop der er nærmest din adresse ved bestilling.
GLS sender besked på SMS og e-mail så snart pakken er klar til afhentning i pakkeshoppen.
Forsendelsestid: Fra dag til dag*.

GLS  – Privat omdeling: 69 kr., Ved køb over 499 kr. 49 kr. i fragt.
Få din ordre leveret til din hjemme adresse.
Forsendelsestid: Fra dag til dag*.

*Ved levering i højtidsperioder som til Skolestart og Jul, samt til ikke brofaste øer skal der beregnes ekstra forsendelsesstid.

Hvis du fortryder dit køb (Fortrydelsesret)

Du har 14 dages returret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kundeservice@zaya.dk eller på telefon (+45) 60 79 00 09. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Når du sender vare(r) retur under fortrydelsesretten skal du bruge vores standardfortrydelsesformular Returseddel og sende med retur. Ved fortrydelse af købet skal varen sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du står selv for returporto til Zaya. Du kan købe en returlabel på vores returportal.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov
E-mail: kundeservice@zaya.dk.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Vi følger lovgivningen jævnfør Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Du kan læse deres regler og vejledninger https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret/.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til den betalingsmetode du benyttede under købet af varen / varerne.

Returnerer du kun en ordre delvist, så vil du ikke modtage fragtbeløbet retur.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov

Reklamation

Zaya kontrollerer alle varer inden afsendelse. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.zaya.dk eller hos Zaya har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Samtidig skal du bruge vores standard reklamations formular Returseddel og sende med retur, når du sender vare(r) retur i forbindelse med reklamation.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger. Du kan købe fragtlabel til GLS for 49 kroner gennem vores returportal. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

BEMÆRK!: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen sendes til:
Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov

Persondata ved køb

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn
Adresse
Mobiltelefonnummer
E-mailadresse

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Zaya og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på zaya.dk er Zaya.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@zaya.dk.   

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret via hjemmesidens HTTPS-protokol.

Oplysninger afgivet til www.zaya.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Konkurrencebetingelser

Du kan kun deltage i konkurrencerne én gang per trækning. Konkurrencerne er ikke købsbetinget. Du er med i lodtrækningen om præmierne, når du deltager i den pågældende konkurrencerne enten per e-mail eller på Facebook og/eller har svaret rigtigt på spørgsmålene. Ved mistanke om snyd har vi ret til at udelukke deltagere af lodtrækningen.

Hvis du vinder

Vinderne af konkurrencen får direkte besked pr. e-mail, telefon, Facebook eller Instagram. Navnene offentliggøres på Facebook, Instagram og/eller i vores nyhedsbreve. Ved at deltage i konkurrencerne accepterer du samtidigt denne offentliggørelse. Vinderne modtager deres præmie i løbet af ca. 14 dage. Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.

Øvrige konkurrencebetingelser

Deltager du i konkurrencerne, skal du huske at opgive alle de personlige oplysninger, der er angivet ved konkurrencerne, så vi kan sende dig eventuelle præmier. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle trykfejl. Vi forbeholder os ret til med øjeblikkelig virkning at ændre gevinsterne i en konkurrence eller helt afbryde konkurrencen. Ansatte hos Zaya, samt medlemmer af disses husstande må ikke deltage i konkurrencerne. Desuden vil samarbejdspartners ansatte og medlemmer af disses husstande heller ikke kunne deltage i konkurrencerne. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Farver på varebilleder

Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand.

Andet

Alle kan handle hos os. Du skal dog være fyldt 18 år for at indgå en kreditkøbsaftale.
En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig at den er blevet indgået af et barn eller ung under 18 år.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til kundeservice@zaya.dk eller på telefon (+45) 60 79 00 09. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt. 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Hvis du skulle have yderligere spørgsmål, kan du få svar på det meste ved at klikke på Kundeservice øverst på denne side. Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@zaya.dk eller på telefon (+45) 60 79 00 09. Vi beder dig have dit ordrenummer ved klar.