Kundeservice

Vi har nedenfor samlet de mest almindelige spørgsmål og svar. Vi arbejder for at have den bedst mulige kundeservice. Kan du ikke finde den hjælp du har behov for, så kan du kontakte vores kundeservice.

Du kan kontakte kundeservice via E-mail:

kundeservice@zaya.dk

Normal svartid inden for almindelige åbningstider er cirka 1 time. Ved højtider og andre spidsbelastningsperioder kan der dog gå længere tid.

 

Ofte stillede spørgsmål hos Zaya's kundeservice - Find dit svar her

Ofte stillede spørgsmål - Find svaret her

Anyday - Rente- og gebyrfribetaling

Zaya og Anyday i samarbejde om fair delbetaling

I samarbejde med Anyday tilbyder vi dig, at du kan købe dine varer i dag, og dele din betaling op over fire måneder. Delbetaling med Anyday koster dig ikke noget, og du skal ikke betale pludselige renter eller gebyrer.

På vores produkter vil du se Anyday's price-widget, hvori du kan få information omkring Anyday og se hvordan betalingsplanen for dit køb vil se ud.

Hurtige fakta om Anyday:

  • Altid rente- og gebyrfri delbetaling
  • Køb for op til 5.000 kr.
  • Del din betaling op over fire måneder
  • Hurtigt kredittjek og oprettelsesproces
  • Ingen ubehagelige overraskelser

Hvordan fungerer Anyday?

Anyday fungerer således, at du vælger dine ønskede produkter, og du herefter vælger at betale med Anyday.

Er du ikke allerede oprettet hos Anyday, skal du igennem en cirka 20-sekunders
oprettelsesproces, hvor du via NemID opretter dig.

Du betaler 25% af købet med det samme. Det resterende beløb vil blive fordelt ud over de efterfølgende måneder, hvor Anyday automatisk trækker beløbet. Du kan altid se hvornår du skal betale, og hvad du skal betale.

Du kan købe for helt op til 5.000 kr. med Anyday.

Vi betaler som forretning et transaktionsgebyr til Anyday, for at sikre du altid kan købe rente- og gebyrfrit.

Betingelser for brug af Anyday

Du skal være 18 år, og have mindst 25% af købets størrelse tilgængelig på din konto.

Anyday ønsker ikke at bidrage til overbrug, eller "lokke" folk med økonomiske udfordringer. Derfor godkender Anyday ikke købere, som er registreret i RKI.

Hvem er Anyday?

Anyday er en danskejet virksomhed placeret i Aarhus, som beskæftiger sig med online betalinger. Menneskene bag virksomheden har alle stor erfaring fra den finansielle verden og e-handel.

Du kan læse mere om Anyday ved at besøge deres website: https://anyday.io/

Visa - Visa Electron - Mastercard - Maestro

Hos Zaya er det nemt og sikkert at betale med betalingskort.

Du kan betale med VisaDankort, Visa, MasterCard og Maestro. Hvis du har et VisaDankort, er det Visa-delen af kortet, du betaler med. Dette koster dig naturligvis ikke noget. Du kan bestille for op til 4500 kr. med kort. I særlige tilfælde kan du bestille for mere end 4500 kr., afhængig af en vurdering fra Zaya.dk.

Vi hæver først beløbet på dit kort, når ordren forlader vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt under købet. Hvis du returnerer en vare, krediteres dit betalingskort automatisk for de returnerede varer.

Dine kortoplysninger overføres via en krypteret SSL-forbindelse. Denne høje sikkerhedsstandard gør betaling med kort på Zaya.dk meget sikkert.

Vi opkræver ingen gebyrer på transaktionerne ved køb  på vores hjemmeside eller når vi er ude med vores varer på stande i Danmark uanset korttype.

MobilePay

Hos Zaya er det nemt og sikkert at betale med MobilePay.

Har du ikke lige betalingskortet ved hånden, så ingen grund til panik. Vi modtager selvfølgelig også betaling via MobiePay. Dette koster dig naturligvis ikke noget. Du kan bestille for op til 4.500 kr. med MobilePay. I særlige tilfælde kan du bestille for mere end 4.500 kr., afhængig af en vurdering fra Zaya.dk.

Vi hæver først beløbet på dit kort, når ordren forlader vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt under købet. Hvis du returnerer en vare, krediteres dit betalingskort automatisk for de returnerede varer.

Dine kortoplysninger overføres via en krypteret SSL-forbindelse. Denne høje sikkerhedsstandard gør betaling med kort på Zaya.dk meget sikkert.

Vi opkræver ingen gebyrer på transaktionerne ved køb  på vores hjemmeside eller når vi er ude med vores varer på stande i Danmark uanset korttype.

ViaBill

Hvad er Viabill?

ViaBill er en betalingsmetode du kan benytte på Zaya.dk, der giver dig mulighed for at shoppe så mange gange du vil for 2.000 kr. ViaBill gør det muligt for dig at “købe nu og betale senere”. Når du betaler tilbage til ViaBill, betaler du i 4 lige store månedlige betalinger – helt uden renter.

Køber du fx et produkt hos Zaya.dk til 299 kroner, så bliver betalingen delt op i 4 lige store dele på 74,75 pr. betaling. Du betaler altså i alt 299 kroner for produktet du har købt.

  • der er øjeblikkelig godkendelse ved kassen
  • det er gratis at bruge ViaBill
  • du kan shoppe på mere end +4000 webshops

Er der renter og gebyrer med ViaBill?

Der er ingen renter og gebyrer, når du betaler med ViaBill. Det er gratis at have en ViaBill konto, når du shopper for op til 2.000 kr. Hvis du derimod ønsker at shoppe for mere, har du mulighed for at blive opgraderet til en gebyrbærende konto på 5.000 eller 10.000 kr. Her vil der være et gebyr på henholdsvis 49 kr. og 99 kr.

Vi tror på gennemsigtige priser.

1. En rente- og gebyrfrit saldo på 2.000 kr.

Ingen renter og ingen gebyrer, alt det kræver er én månedlig tilbagebetaling. Se aftalevilkår her.

2. En saldo fra 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår.

Hvem kan få ViaBill?

Alle, der er fyldt 18 år og har en folkeregisteradresse i Danmark, kan betale med ViaBill, hvis de består vores kredittjek. Det tager ganske få sekunder, og svaret kommer med det samme.

Hvordan virker ViaBill?

Du kan betale med ViaBill på flere tusinde danske webshops – fra små niche shops til nogle af de største shops og brands i Danmark.

Hvordan virker ViaBill? Det får du svar på her:

  • Klik ind på en shop, læg varer i kurven og gå til betaling
  • Vælg ViaBill som betalingsløsning og indtast få oplysninger
  • Viabill foretager en hurtig kreditvurdering, og du får svar med det samme
  • Når webshoppen har behandlet din ordre, modtager du en mail med log-in til Mit ViaBill, hvor du kan se din saldo, din månedlige indbetaling og finde din FI-kode
  • Seneste betalingsdato for det månedlige afdrag er den sidste bankdag i den pågældende måned.
    • Ved for sen betaling, vil der blive opkrævet gebyr.
    • Vær opmærksom på, at benytter du vores service på 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår, tilmeldes din månedlige indbetaling til betalingsservice.

Hvordan betaler jeg?

Den månedlige ydelse hæves automatisk den sidste bankdag hver måned. Såfremt du ønsker at betale din månedlige ydelse selv eller ønsker at betale dit restbeløb ud, så kan dette foregå ved at bruge den FI-kode, der står angivet på Mit ViaBill.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Sparxpres?

Har du spørgsmål til din Sparxpres ydelse eller afbetaling kan du kontakte Sparxpres på info@sparxpres.dk eller deres servicetelefon 96 161 300.

 

ViaBill oplysningerne er senest opdateret: 10. oktober 2019.

Du kan altid finde de aktuelle betingelser på ViaBills hjemmeside under forretningsbetingelser.

Hvad er cookies?

En cookie er en lille datafil websites gemmer på din computer, for at de kan genkende computeren næste gang du besøger websitet. En cookie er passiv fil og kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer.

Hvilke typer cookies findes der?

Principielt findes der to typer cookies, dels de såkaldte ”browser cookies” (eller “HTLM cookies”), dels de såkaldte ”flash cookies”. Bemærk at der på dette site generelt hentydes til browser cookies, med mindre der er anvendt betegnelsen “flash cookies”. Både databeskyttelsesregler og de nedenfor beskrevne funktioner er ens for begge typer.

Hvorfor lægger websites overhovedet cookies ind?

Der er mange grunde til at lægge cookies ind. Lige fra muligheden for at logge ind automatisk, over forenkling af netkøb til optimering af internetsider for eksempel ved, at et tilbud tilpasses en brugers særlige behov. Cookies kan hjælpe udbyderne med, at deres tilbud og annoncer løbende målrettes til brugernes behov og interesser.

Hvilken nytte har jeg af cookies?

Først og fremmest øges brugervenlighed og annoncers relevans gennem cookies. Uden cookies skulle man undvære mange funktioner og faste indstillinger af brugerpræferencer, som f.eks. hvilket sprog du gerne vil have hjemmesiden på.

Hvad gemmer cookies?

Cookies kan gemme tekst op til 4 KByte, hvilket ca. svarer til hvad der kan stå på en A4-side. De indeholder typisk:
Navnet på den server, der har gemt cookien (og som er den eneste server, der kan læse den igen).
Cookiens levetid. En ID-værdi – normalt en tilfældigt genereret entydigt kode, der bruges til at genkende browseren, når brugeren vender tilbage til sitet eller navigerer mellem sider på sitet.

Kan cookies udspionere min computer?

Nej. Cookies udsætter ikke din computer for sikkerhedsrisici. Cookies er ikke aktive programmer. De udspionerer ikke filer på computeren og er heller ikke i stand til at sprede virus eller anden skadelig software.

Indeholder cookies persondata?

Nej, cookies fra seriøse udbydere indeholder aldrig persondata. Det ville være ulogisk at gemme personlige oplysninger i en cookie. Sitet, der registrer personlige oplysinger, vil typisk gemme et ID i en cookie, der kan anvendes til at identificere dine data på websitets databaser. Bemærk: Det er kun i specielle former for brug som for eksempel online banking, og efter udtrykkeligt samtykke fra din side, at det det er tilladt af gemme personrelaterede eller personidentificerende data. I de tilfælde skal udbyderen overholde gældende databeskyttelseslove. Brugere skal være informeret om oplagringen af personidentificerende informationer og om formålet med oplagringen. I de fleste andre former for brug indeholder cookies kun en generel browsergenkendelse eller er knyttet til anonyme data som for eksempel produktgrupper.

Kan man kontrollere cookies?

Man kan indstille alle browsere til, at cookies kun accepteres på opfordring. Man kan også udelukkende acceptere cookies fra servere, man lige har besøgt. Alle browsere indeholder funktioner, som muliggør selektiv sletning af cookies. Accept af cookies kan også slås fra generelt, men så må man tage højde for, at der sker begrænsninger i brugervenligheden ved onlinetilbud.

Hvad sker der, hvis jeg blokerer cookies?

Mange internetsider anbringer cookies for at gøre deres tilbud mere brugervenlige: for eksempel en indkøbskurv i en netbutik eller visning af reklamer for en bestemt målgruppe. Hvis man spærrer for cookies, risikerer man at begrænse eller besværliggøre brug af visse sites, og oftere at modtage de samme irrelevante annoncer igen og igen.

Hvor længe lever cookies?

Cookiens levetid kan variere efter hvad de enkelte udbydere har sat dem til. Nogle cookie forsvinder så snart du lukker browservinduet, andre kan eksistere i flere år. Mange udbydere anvender typisk 12 eller 24 måneders levetid på deres annonce-, statistik og indholdsrelaterede cookies. Levetiden på de opt-out / fravalgs-cookies, der bliver sat på dette site, er dog helt oppe på 10 år. Men det forudsætter naturligvis, at du ikke selv sletter dem i mellemtiden. Bemærk at levetiden forlænges efter hvert besøg, så det er f.eks. 24 måneder fra sidst, at du har besøgt et website, at cookies opbevares på din computer. Du kan til enhver tid selv slette cookies på din computer. Se vejledning på http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvad er trediepartscookies?

Hvis du gået ind på en hjemmeside, er det muligt, at dele af indholdet er stammer fra en anden udbyder (for eksempel bannereannoncer, nyhedsbokse eller lign.) Denne “underleverandør” af indhold kan gemme sine egne cookies, der kaldes trediepartscookies. Trediepartcookies er underlagt samme regler, som alle andre typer cookies.

Fyldes min harddisk?

Cookies er små tekstfiler, de fylder næsten ingenting og udgør ikke noget pladsmæssigt problem.

Hvor kan jeg få mere at vide om cookies?

• http://da.wikipedia.org/wiki/Cookie
• http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie (engelsk)

Hvis du fortryder dit køb (Fortrydelsesret)

Du har 14 dages returret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kundeservice@zaya.dk eller på telefon (+45) 60 79 00 09. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Når du sender vare(r) retur under fortrydelsesretten skal du bruge vores standardfortrydelsesformular Returseddel og sende med retur. Ved fortrydelse af købet skal varen sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du står selv for returporto til Zaya. Du kan købe en returlabel på vores returportal.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov
E-mail: kundeservice@zaya.dk.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Vi følger lovgivningen jævnfør Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Du kan læse deres regler og vejledninger https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret/.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til den betalingsmetode du benyttede under købet af varen / varerne.

Returnerer du kun en ordre delvist, så vil du ikke modtage fragtbeløbet retur.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov

Levering

Ved bestilling afsendes ordren normalt indenfor 24 timer. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid. Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. Alle varer sendes med GLS.

Alle varer leveres så længe lager haves. Zaya har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på websitet, hvis de er på lager. Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder Zaya sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager.

Leveringsmetoder

Hos Zaya.dk tilbyder vi følgende leveringsmetoder:

GLS Pakkeshop: Fri fragt ved køb over 399,- kr. Ellers 39,- kr.
Få din ordre leveret til en af de over 700 pakkeshops landet over med gode åbningstider.
Vælg den pakkeshop der er nærmest din adresse ved bestilling.
GLS sender besked på SMS og e-mail så snart pakken er klar til afhentning i pakkeshoppen.
Forsendelsestid: Fra dag til dag*.

GLS  – Privat omdeling: 69 kr., Ved køb over 499 kr. 49 kr. i fragt.
Få din ordre leveret til din hjemme adresse.
Forsendelsestid: Fra dag til dag*.

*Ved levering i højtidsperioder som til Skolestart og Jul, samt til ikke brofaste øer skal der beregnes ekstra forsendelsesstid.

Konkurrencebetingelser

Du kan kun deltage i konkurrencerne én gang per trækning. Konkurrencerne er ikke købsbetinget. Du er med i lodtrækningen om præmierne, når du deltager i den pågældende konkurrencerne enten per e-mail eller på Facebook og/eller har svaret rigtigt på spørgsmålene. Ved mistanke om snyd har vi ret til at udelukke deltagere af lodtrækningen.

Hvis du vinder

Vinderne af konkurrencen får direkte besked pr. e-mail, telefon, Facebook eller Instagram. Navnene offentliggøres på Facebook, Instagram og/eller i vores nyhedsbreve. Ved at deltage i konkurrencerne accepterer du samtidigt denne offentliggørelse. Vinderne modtager deres præmie i løbet af ca. 14 dage. Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.

Øvrige konkurrencebetingelser

Deltager du i konkurrencerne, skal du huske at opgive alle de personlige oplysninger, der er angivet ved konkurrencerne, så vi kan sende dig eventuelle præmier. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle trykfejl. Vi forbeholder os ret til med øjeblikkelig virkning at ændre gevinsterne i en konkurrence eller helt afbryde konkurrencen. Ansatte hos Zaya, samt medlemmer af disses husstande må ikke deltage i konkurrencerne. Desuden vil samarbejdspartners ansatte og medlemmer af disses husstande heller ikke kunne deltage i konkurrencerne. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Moms

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Når du handler på Zaya.dk indgås aftalen på dansk. Priserne er dagspriser.

Vi sender en faktura ved afsendelse af bestillingen på den E-mail, som er blevet oplyst ved købet. På denne faktura kan du se momsen udspecificeret.

PSD2 promoverer SCA (Strong Customer Authentication) i onlinebetalinger ved at gøre brugen af to-faktor autentifikation (2FA), også kaldet Two-Factor Authentication, obligatorisk.

Denne godkendelsesproces betyder, at man kontrollerer, at den kunde, som er ved at gennemføre et køb i din webshop, rent faktisk også er ejeren af kortet, som benyttes ved købet.

2FA udføres ved at spørge den person, som foretager købet om 1. “den kendte” faktor (f.eks. kortdetaljer og/eller CVV osv.) og 2. “den ejede” faktor:

  • Engangspassword (f.eks. en nummerkode sendt til kortholderens registrerede telefonnummer eller e-mail)
  • Biometrisk feature (f.eks. kortholders fingeraftryk, der er tilknyttet kortet)
  • QR-kode (en QR-kode på din skærm, som skal scannes af den mobilenhed, der er tilknyttet kortet. (F. eks. Google Authenticator)

Reklamation

Zaya kontrollerer alle varer inden afsendelse. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.zaya.dk eller hos Zaya har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Samtidig skal du bruge vores standard reklamations formular Returseddel og sende med retur, når du sender vare(r) retur i forbindelse med reklamation.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger. Du kan købe fragtlabel til GLS for 49 kroner gennem vores returportal. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

BEMÆRK!: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen sendes til:
Zaya
Stormarks Allé 53
4900 Nakskov